Mandag den 19. sep.

Placering: # 7 men først i mål

Så knækkede filmen og dog med hensyn til 1. pladser!

Vi startede med vores personlige handicap på 7 minutter i denne sejlads!

Inden starten fik vi skudt båden og trimmet godt ind med alle mand på rette pladser. Banen var fin med en meget tæt bidevind til mærke 1 derpå en læns til 7 og retur til 1 bagbord rundt og så med spiler i mål.

Starten var lidt tricky, da det var en fordel at starte på bagbord halse, mens de fleste startede mere sikkert på styrbord halse. Vi gik af sted med fuld fart på bagbord halse, og med så god afstand til de styrbord både at de ikke kunne nå os. Vi kunne sejle direkte til mærke 1 uden at slå et slag – kæmpe fordel og vi kom rundt som første båd om mærke 1.

Derpå en god spilersætning og en hurtig bomning, vi nåede op på 10 knob på løberen inden et godt kryds retur til mærke 1, stadig som første båd, selvom den store AnneXet flere gange prøvede at komme op til os, men de havde flere manøvrer fejl som kostede dem megen tid, det var især ved bundmærkede, men de fik også en forkert layline til topmærket! På det sidste spilerben, som var en hård skæring, øgede vi til hele feltet agter os og kom i mål kl. 18:49:26 eller 18:50:26, det var igen helt sikre på, da jeg havde min iPhone under dæk for at kører RaceQs, hvor den skal lige vandret. Og ingen synes at være sikre på deres eget ur. Jeg startede mit stopur, da vi gik i mål, men da min minutviser ikke virker forsatte usikkerheden med vores måltid. Vi indgav 18:50:26 for ikke at snyde. Vi havde en cirka tid på anden båd i mål AnneXet i X-442’eren, ca. 1½ min.

Da vi får resultatlisten kan vi se, på alle de øvrige sejltider, at vi havde været forkert på vores tid med ét minut i minus! Derfor en 7. plads ellers havde vi fået en 3. plads.!

En dejlig middag og masser af hygge i klubben efterfølgende. Alle var glade især dem som endelig fik slået os væk fra første pladsen.

Resultater er vedhæftet og kan desuden ses her: